MONDAINE OFFICIAL SWISS RAILWAYS STOP2GO BACKLIGHT MST.4101B.LB férfi karóra

Mondaine
Újdonság
MONDAINE OFFICIAL SWISS RAILWAYS STOP2GO BACKLIGHT MST.4101B.LB férfi karóra
MONDAINE OFFICIAL SWISS RAILWAYS STOP2GO BACKLIGHT MST.4101B.LB férfi karóraMONDAINE OFFICIAL SWISS RAILWAYS STOP2GO BACKLIGHT MST.4101B.LB férfi karóra
199 900,- Ft199900
Ha most megrendeli, a termék 2020. szeptember 24-én kiszállítással Önnél lesz.
Elérhetőség:
  • BÁLINT Prémium órabolt és szerviz:
    Azonnal átvehető Győr, Király utca 17. (Széchenyi tér - Esterházy palota)

A termékhez nálunk jár:

  • INGYENES kiszállítás futárszolgálattal (biztosított csomagban)
  • 2 év gyári garancia
  • nemzetközi garancia
  • gyári csomagolás, gyári díszdoboz
  • magyar nyelvű használati útmutató
  • az óraszíj méretre igazítása, ha azt igénylik
  • Prémium garancia (ingyenes oda-vissza szállítással)
  • Márka: Mondaine
  • Kollekció: Mondaine STOP2GO
  • Típusszám: MST.4101B.LB
  • Célközönség: Férfi karóra
  • Szín: Fekete / Fehér
  • Szíj anyaga: Bőr
  • Vízállóság: 30m
  • Üveg anyaga: Karcálló zafírkristály
    A legkeményebb üvegtípus, mindennapi használat során egyáltalán nem karcolódik. A zafír a korund csoportba tartozó ásvány, ennél csak a gyémánt keményebb, így csak a gyémánt keménységű anyagok karcolják. Az óra hátlapján (néha a számlapján is) mindig feltüntetik ezt a tulajdonságot, így csak az az óra karcálló üvegű, amelyen a „sapphire crystal”, vagy hasonló felirat olvasható! (A luxusórákra ez nem vonatkozik, ott nem írják tele információval az órát, magától értetődő, hogy zafír az üvegük.)
     
    Zafírkristály tömb
  • Kijelzés típusa: Analóg kijelzés
  • Szerkezet működési elve: Elemes (kvarc vezérlésű) szerkezet
     
    Az óra működéséhez szükséges energiát elem biztosítja, a szerkezet szabályzásáról a piezoelektromosság elvén működő kvarckristály gondoskodik. A kristály elektromosság hatására rezegni kezd, rezgésszáma állandó és jól meghatározható (általánosan 32768 Hz) ezért alkalmazható az óra szabályzására. Egy átlagos kvarcszabályzóval ellátott szerkezet pontossága: +/-1 másodperc eltérés lehet naponta.
     
    A kvarc vezérlésű elemes szerkezet karbantartásigénye minimális: általában 2-5 évente lemerül a szerkezetben az elem (a gyártástól számítva), ez jelzi a szerviz igényt. Az ekkor sterilen, megfelelő diagnosztikai mérésekkel, gyári szabályok alapján elvégzett "elemcsere" szavatolja a további stabil működést az elkövetkezendő 2-5 évre. Így a kvarc vezérlésű szerkezet évtizedekig képes különösebb fennakadás nélkül megbízhatóan működni.
     
    Példák:
     
    ETA kvarc vezérlésű analóg kijelzésű (mutatós) szerkezetek: 
     
     
    RONDA kvarc vezérlésű analóg kijelzésű (mutatós) szerkezetek:
     
    CITIZEN kvarc vezérlésű analóg kijelzésű (mutatós) szerkezetek:
     
    SEIKO kvarc vezérlésű analóg kijelzésű (mutatós) szerkezetek:
     
    CASIO kvarc vezérlésű digitális kijelzésű szerkezet:
  • Tok anyaga: Rozsdamentes nemesacél
    Sebészeti acélnak is nevezik. Speciális ötvözési eljárásnak köszönhetően nem vált ki allergiás reakciót a fémérzékenyeknek sem, hiszen az összes irritáló ötvözőt kivonták belőle, vagy minimálisra csökkentették.
    Nagy keménységű, rozsdamentes, nem mágnesezhető acélötvözet.
  • Méretek: 41 mm
  • Üveg bevonata: Tükröződésmentesített
    Az óra üvegét egy speciális tükröződésmentesítő réteggel látták el.
    A hagyományos óraüveg csiszolt, polírozott felülete a fény akár 10%-át is visszaveri, ez zavaró tükröződéseket és csillogásokat okoz megnehezítve az órán kijelzett információk leolvasását. Ez ellen a jelenség ellen az üveg egyik, vagy mindkét oldalára speciális bevonatot visznek fel. Ennek a rétegnek köszönhetően az üveg fényáteresztő képessége megközelítőleg 99%-ra javul, megszüntetve a zavaró csillogás legnagyobb részét. Ezt a bevonatot onnan ismerhetjük fel, hogy az óra üvege általában enyhe kékes-lilás fényben játszik.
     
  • Számlap: Számok nélkül
  • Szíj befoglaló szélesség a toknál: 20 mm
  • Csat fajtája: Tüskecsat
  • További funkciók: Matt szálcsiszolt tok, STOP2GO szerkezet
    A szabadalmaztatott "Stop to Go" megoldás lényege - amellyel az órákat minden percben szinkronizálták - hogy a másodpercmutató 60 helyet 58 másodperc alatt tett meg egy teljes fordulatot, majd 2 másodpercet várt 12-es pozícióban (míg a szinkronjel végigfutott a vasút villamos hálózatának segítségével) és ezután egyidőben léptek a percmutatók az összes állomás óráján.
     
    A maga idejében forradalmi megoldás volt, melyet Hans Hilfiker, egy svájci mérnök dolgozott ki 1944-ben - amikor még a kvarc szabályzós óraszerkezetek nem léteztek! - a svájci vasút számára, hogy szinkronizálja a vasútállomások óráit, így biztosítva a vonatok - mára már legendásan - pontos indulását.
     
    A karórákban használt kvarc szerkezet kifejlesztése négy évig tartott. A hagyományos analóg kvarcórákkal ellentétben nem egy motor mozgatja mindhárom mutatót, hanem közös meghajtást kapot az óra- és percmutató és tőlük független külön motor végzi a másodpercmutató mozgatását. Noha ez a szerkezet nem tudja szinkronizálni magát a többi karórával, tökéletesen imitálja az eredeti sváci állomás órák mutatóinak mozgását.
  • Szerkezet: MONDAINE STOP2GO CAL. 58-02
  • Tok mérete: M

Ajánlott termékek

BECO ÓRADOBOZ 1 324193

BECO ÓRADOBOZ 1 324193

Készleten, azonnal szállítható
Azonnal átvehető itt:
BÁLINT Prémium órabolt és szerviz
3 500,- Ft

Előzmények

Vissza a tetejére
Bezár